Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2009

Ο Άγιος Ιωάννης ο Νεομάρτυρας από τη Μονεμβασιά

Ήταν γιος Ιερέα και γεννήθηκε στο χωριό Γεράκι της Μονεμβασιάς.Το 1770 όταν οι Αλβανοί ήλθαν στην Πελοπόννησο, έσφαξαν τον πατέρα του,και αυτόν μαζί με τη μητέρα του απήγαγαν στη Λάρισα.Ήταν τότε ο Ιωάννης 15 χρονών.Εκεί πουλήθηκε μαζί με τη μητέρα του σε κάποιο Τούρκο.Επειδή όμως ο Τούρκος αυτός δεν είχε παιδιά,θέλησε να υιοθετήσει τον Ιωάννη αφού τον εξισλαμίσει.Οι τεράστιες και ποικίλες προσπάθειες του Τούρκου για να εξισλαμίσει τον Ιωάννη,δεν έφεραν κανένα καρπό. Ο νέος με υψηλό φρόνημα,διαρκώς έλεγε:"εγώ Τούρκος δεν γίνομαι,εγώ είμαι χριστιανός και χριστιανός θέλω να πεθάνω".Τότε ο Τούρκος,μέσα στο σπίτι του,άρχισε να βασανίζει σκληρά τον Ιωάννη.Την περίοδο του δεκαπενταύγουστου τον πίεζε να καταλύσει,και μάλιστα είχε βάλει και τη μητέρα του να τον παρακαλέσει να φάει από τα δελεαστικά φαγητά.Αλλά ο Ιωάννης απάντησε:"εγώ είμαι γιος παπά και πρέπει να φυλάττω καλύτερα από τους γιους των λαϊκών τους νόμους και τα έθιμα της Αγίας μας Εκκλησίας".Εξαγριωμένος ο σκληρός Τούρκος από τη στάση του Ιωάννη,τον μαχαίρωσε στην καρδιά,με αποτέλεσμα να πεθάνει στις 21 Οκτωβρίου 1773.

Απολυτίκιο.Ήχος γ’.Θείας πίστεως.
Θείον γόνον σε,Μονεμβασία,ανεβλάστησε,καρποφορούντα,Ιωάννη τας της πίστεως χάριτος, των γαρ πατρώων θεσμών αντεχόμενος,τους εκ της Αγαρ αθλήσας κατήσχυνας.Μάρτυς ένδοξε,Χριστόν τον Θεόν ικέτευε,δωρήσασθαι ημίν το μέγα έλεος.