Οι Πατέρες της Εκκλησίας, όρισαν την Κυριακή πριν την Κυριακή προ της γεννήσεως του Χριστού,τη μνήμη των Προπατόρων Του,δηλαδή των κατά σάρκα προγόνων Του,όπως είναι ο Αβραάμ και οι υπόλοιποι,από τους οποίους προήλθε ο Κύριος Ιησούς Χριστός.
Κοντάκιον
Ἦχος β’.Αὐτόμελον.
Χειρόγραφον εἰκόνα μὴ σεβασθέντες,ἀλλ' ἀγράφῳ οὐσίᾳ θωρακισθέντες τρισμακάριοι,ἐν τῷ σκάμματι τοῦ πυρὸς ἐδοξάσθητε,ἐν μέσῳ δὲ φλογὸς ἀνυποστάτου ἱστάμενοι,ἡμῶν,ὅτι δύνασαι βουλόμενος.
Ὁ Οἶκος
Ἔκτεινόν σου τὴν χεῖρα,ἧς πάλαι ἔλαβον πεῖραν Αἰγύπτιοι πολεμοῦντες καὶ Ἑβραῖοι πολεμούμενοι· μὴ καταλίπῃς ἡμᾶς καὶ καταπίῃ ἡμᾶς ὁ θάνατος,ὁ διψῶν ἡμᾶς καὶ Σατᾶν ὁ μισῶν ἡμᾶς· ἀλλ'ἔγγισον ἡμῖν καὶ φεῖσαι τῶν ψυχῶν ἡμῶν,ὡς ἐφείσω ποτὲ τῶν Παίδων σου τῶν ἐν Βαβυλῶνι,ἀπαύστως ἀνυμνούντων σε καὶ βληθέντων ὑπὲρ σοῦ εἰς τὴν κάμινον καὶ ἐκ ταύτης κραυγαζόντων σοι.Τάχυνον ὁ οἰκτίρμων καὶ σπεῦσον ὡς ἐλεήμων εἰς τὴν βοήθειαν ἡμῶν,ὅτι δύνασαι βουλόμενος.
Κάθισμα
Ἦχος α’.Τὸν τάφον σου Σωτὴρ.
Ὑμνήσωμεν πιστοί,τοὺς Προπάτορας πάντας,Χριστοῦ τοῦ δι'ἡμᾶς,ἐπὶ γῆς ὁραθέντος, δοξάζοντες ἐν ᾄσμασι,τὸν αὐτοὺς θαυμαστώσαντα,ὡς τὴν ἔλευσιν,προεκτυπώσαντας τούτου, καὶ τὴν γέννησιν,τὴν ἐκ Παρθένου ἀφράστως,τῷ κόσμῳ κηρύξαντας.