ΠΟΛΥΣ και ποικιλώνυμος ο θόρυβος γύρω από την «κάρτα του πολίτη», κλιμακώνεται και αυξάνει από το περασμένο φθινόπωρο, καθώς αναγγέλθηκε η πρόθεση της πολιτείας να επιβληθεί μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους η χρήση της κάρτας. Το θέμα παρουσιάζεται ως κάτι το αθώο,πολύ αναγκαίο και εξυπηρετικό.
Ακούγονται, ωστόσο και πολλές φωνές αμφισβήτησης και ανησυχίας, πού δεν πρέπει να περάσουν απαρατήρητες. Ο,τιδήποτε έχει σχέση με την κάρτα του πολίτη πρέπει να εξετασθεί διεξοδικά, ψύχραιμα και υπεύθυνα, με επιστημονική ακρίβεια. Και να κοινοποιηθεί επίσημα στον λαό το επιστημονικό πόρισμα, ώστε να γνωρίζουμε πού βαδίζουμε. Στο πόρισμα των ειδι κών επιστημόνων θα στηριχθεί και η Ιεραρχία της Εκκλησίας μας, η οποία έχει την πνευματική ευθύνη του κατά συντριπτική πλειοψηφία ορθοδόξου χριστιανικού λαού της Χώρας μας και ήδη παρακολουθεί το θέμα με άγρυπνο ενδιαφέρον.
Περιμένουμε, λοιπόν, να αποφανθούν οι ειδικοί (τεχνολόγοι επιστήμονες) και να αποφασίσουν οι αρμόδιοι (Ιεραρχία). Ωστόσο, με βάση τα σχετικά δημοσιεύματα και την κοινή λογική, θεωρώ σκόπιμο να διατυπώσω ορισμένες σκέψεις, πού πρέπει σοβαρά να μάς απασχολήσουν, πριν προβούμε σε οποιαδήποτε σχετική ενέργεια.
Βεβαίως, δεν αντιτιθέμεθα στην πρόοδο και στις εφαρμογές της επιστήμης. Ποιός θα αρνηθεί ότι επιβάλλεται να αξιοποιηθεί η σύγχρονη τεχνολογία για την καλύτερη λειτουργία του κρατικού μηχανισμού και την εξυπηρέτηση των πολιτών; Επειδή όμως ζούμε σε χώρα δημοκρατική, και οι πολίτες είναι ελεύθερα λογικά όντα, έχουν κάθε δικαίωμα να ενημερώνονται και να εκφράζουν την γνώμη τους για θέματα, πού τους αφορούν.
Δεν επιτρέπεται, δηλαδή, να μάς επιβληθεί η χρήση της κάρτας χωρίς να γνωρίζουμε τί είναι αυτή,πώς θα λειτουργεί, ποιές συνέπειες θα έχει στην ζωή μας άμεσα και μελλοντικά. Και πρώτα πρώτα, πρέπει να διαχωρίζεται η κοινωνική, νομική,οικονομική, πολιτική και όποια άλλη πλευρά του θέματος από την θεολογική και πνευματική. Δεδομένου ότι βρισκόμαστε ακόμη στο στάδιο του σχεδιασμού, πρέπει πρώτα να μάς κατατοπίσουν οι ειδικοί επιστήμονες. Να μάς εκθέσουν το περιεχόμενο και την λειτουργία της κάρτας του πολίτη, το εύρος της χρήσεώς της στην καθημερινή μας ζωή, καθώς και τις προοπτικές του ηλεκτρονικού συστήματος με την αλματώδη και απρόβλεπτη αναβάθμιση της τεχνολογίας. Να ακούσουμε τις προθέσεις της πολιτείας και τις συνέπειες πού θα έχει η χρήση της κάρτας σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, στο άμεσο και στο απώτερο μέλλον. Έτσι θα αποκαλυφθεί αν είναι ακίνδυνη ή επικίνδυνη. Στην δεύτερη περίπτωση, δεν νομίζω ότι θα υπάρξει κανείς πού θα θελήσει να την δεχθεί, ανεξάρτητα από τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις. Και φάνηκε ήδη αυτό από την «Δημόσια Διαβούλευση για την βέλτιστη αξιοποίηση της Κάρτας Πολίτη», την οποία είχε προκηρύξει το Υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης στα τέλη του περασμένου έτους. Η άποψη των πολιτών ήταν σαφώς αρνητικήκαί απορριπτική σε ποσοστό άνω του 90%.
Προξενεί εντύπωση το γεγονός ότι, χωρίς να γίνει λόγος γι᾽ αυτή την αρνητική θέση του λαού έναντι της κάρτας του πολίτη, προκηρύχθηκε νέα διαβούλευση, η οποία θα διεξάγεται μέχρι 30/1/2011. Τώρα όμως η διαβούλευση τιτλοφορείται «Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση». Δεν αναφέρεται κάν ο όρος «κάρτα του πολίτη». Εύλογα γεννιέται το ερώτημα, πού αποβλέπει αυτή η αποσιώπηση;Μήπως στο να «θολώσει τα νερά»καί να παραπλανηθεί ο λαός, ώστενά μή αντιδράσει στην καθιέρωσητής κάρτας;
Τονίζονται επίσης με έμφαση τα ωφέλη, πού θα φέρει η χρήση τήςκάρτας του πολίτη: Θα καταργήσει την γραφειοκρατία, καθώς σ᾽ αυ την θα ενσωματωθούν ο ΑΦΜ, ο ΑΜΚΑ, ο εκλογικός αριθμός, το διαβατήριο, το δίπλωμα οδήγησης, η κάρτα διέλευσης διοδίων, η κάρτα δημότη κ.ά. Όλες οι υπηρεσίες του Δημοσίου θα διασυνδέονται ηλεκτρονικά με την κάρτα του πολίτη, οπότε ο πολίτης εύκολα θα εξυπηρετείται παντού, ενώ παράλληλα θα περιορισθεί η φοροδιαφυγή, το έγκλημα και κάθε παρανομία.
Οι αρνητικές επιπτώσεις
Καλά και ωραία ακούγονται όλα αυτά. Ωστόσο, δεν πρέπει να αγνοήσουμε και τις αρνητικές επιπτώσεις, πού συνεπάγονται:
— Και πρώτα πρώτα, αποτιμήθηκε υπεύθυνα και οργανωμένα το υπάρχον σύστημα συναλλαγής του πολίτη με την πολιτεία, αφού στη διάθεσή του τίθενται και τα Κέντρα Εξυπηρέτησης των Πολιτών(Κ.Ε.Π.); Τί θα προσθέσει η ηλεκτρονική κάρτα;
— Η χρήση της κάρτας τείνει να καταργήσει το νόμισμα. Αυτό σημαίνει ότι όποιος δεν θα έχει κάρτα, δεν θα μπορεί ούτε να εισπράττει ούτε να πληρώνει. Θα υφίσταται, δηλαδή, οικονομικό αποκλεισμό, με όλα τα συνεπακόλουθα.
— Έπειτα, εάν η κάρτα του πολίτη πρόκειται να αντικαταστήσει την χρησιμοποιούμενη ταυτότητα, οπότε θα περιέχει, όπως λέχθηκε, μόνο τα στοιχεία ταυτότητος, για ποιό λόγο να γίνει η αντικατάσταση; Αν πάλι περιέχονται επιπλέον στοιχεία, ποιός εγγυάται ότι θα είναι μόνο αυτά, πού εξαγγέλλονται και δεν θα «αποθηκεύονται» στην κάρτα και άλλα, ενδεχομένως ευαίσθητα προσωπικά στοιχεία (ιατρικός φάκελος, φορολογική, οικονομική κατάσταση, αγορές κ.λπ.),χωρίς μάλιστα να το γνωρίζει ο κάτοχος της κάρτας; Μιλούμε, δηλαδή, για ολοκληρωτικό ηλεκτρονικό φακέλωμα και πλήρη αποϊεροποίηση της προσωπικής ζω ής. Και να σκεφθεί κανείς ότι πρόσφατα καυχηθήκαμε για την απαλλαγή από τους φακέλους κοινωνικών φρονημάτων, τους οποίους πανηγυρικά έκαψε η πολιτεία!
— Εξάλλου, η ηλεκτρονική διακυβέρνηση, στην οποία παραπέμπειη κάρτα του πολίτη, από ποιά κυβέρνηση θα επιτελείται; Σε ποιους κυβερνήτες μπορούμε να εμπιστευθούμε, όταν η Χώρα μας τελεί υπότόν έλεγχο και την «κατοχή» του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου(ΔΝΤ); Και αφού γίνεται λόγος για παγκόσμια ηλεκτρονική διακυβέρνηση, ποιοί είναι οι ηγέτες, οι οποίοι θα διαχειρίζονται τα ευαίσθητα προσωπικά μας δεδομένα, πού θα περιέχονται στην κάρτα; Και ποιος μάς διαβεβαιώνει για τα πραγματικά φιλάνθρωπα και φιλόχριστα αισθήματα αυτών των ηγετών;
— Λέγεται, επίσης, ότι για να ασφαλίσουμε την κάρτα και να μη την χάνουμε, πρόκειται στο μέλλον να εμφυτεύεται στο χέρι ή στο μέτωπο του κατόχου, πράγμα πού φαίνεται να παραπέμπει στο Απ. 13,16–17. Στην περίπτωση αυτή και με τις δυνατότητες, πού εξασφαλίζει η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας, θα είναι δυνατή η επίδραση στις πεποιθήσεις, στις προτιμήσεις,στίς συνήθειές μας, στην ίδια την προσωπικότητά μας. Μπαίνουμε, δηλαδή, σε μία αφόρητη ηλεκτρονική δικτατορία.
— Και μήπως μόνον οι αρμόδιοι κρατικοί υπάλληλοι θα έχουν πρόσβαση στην κάρτα του πολίτη; Είναι γνωστός ο σάλος για τους λεγομένους «χάκερς», διαφόρους τεχνολόγους, οι οποίοι ερασιτεχνικά ή επαγγελματικά «σπάζουν» τους ηλεκτρονικούς κωδικούς και αποκτούν πρόσβαση σε ξένα αρχεία.Ποιά ασφάλεια θα έχει έναντι αυτών η περιβόητη κάρτα; Ποιόςεγγυάται ότι κάποιοι «χάκερς» δεν θα επιχειρήσουν και δεν θα κατορθώσουν να «μπούνε» στην κάρτα, να γνωρίσουν ή και να αλλοιώσουν το περιεχόμενό της; Συνέβη ήδη κάτι τέτοιο στην Γερμανία και μάλιστα μπροστά στα μάτια των έκπληκτων τηλεθεατών. Γι΄ αυτό ο Πρόεδρος της εκεί Μυστικής Αστυνομίας κατηγόρησε τους πολιτικούς ότι η τεχνική, με την οποία σχεδίασαν τις νέες ταυτότητες είναι παιχνιδάκι για τους “ειδικούς”, προκειμένου να αντλήσουν όποια στοιχεία θέλουν και να τα χρησι- μοποιήσουν ανάλογα!… Η ίδια η αστυνομία προειδοποιεί τους Γερμανούς πολίτες ότι το νέο δημόσιο ντοκουμέντο (ταυτότητα) εύκολα μπορεί να γίνει παιχνίδι στα χέρια των κακοποιών και συστήνει: «Μακριά τα χέρια σας από τις νέες ταυτότητες»!
Εις την Αγγλίαν και Ρουμανίαν
— Η ίδια επιφυλακτικότητα εκδηλώνεται και σε άλλες χώρες τήςΕυρωπαϊκής Ένωσης, η οποία —σημειωτέον— δεν απαίτησε την επιβολή της κάρτας του πολίτη. Η Κυβέρνηση της Μ. Βρετανίας, π.χ., απαντώντας στην απαίτηση των πολιτών —είχαν συγκεντρώσει 10.000 υπογραφές— αναγκάστηκε να αναστείλει την επιβολή της αντίστοιχης κάρτας του πολίτη και να αποσύρει το σχετικό Νομοσχέδιο. Θα έπρεπε,εξάλλου, για μία δεκαετία να ξοδέψουν 835 εκατομμύρια λίρες, ποσό υπέρογκο για την οικονομική κρίση των ημερών μας.
— Αλλά και η Ρουμανική Κυβέρνηση αποφάσισε να αναβάλει «επ’αόριστον» την εισαγωγή της ηλεκτρονικής ταυτότητας, της οποίας η έκδοση είχε σχεδιαστεί αρχικά για τον Ιανουάριο του 2003 και μετά από συνεχείς αναβολές (2006,2009), επρόκειτο να αρχίσει με την είσοδο στο 2011. Αιτία της νέας αναβολής, οι περιορισμένες τεχνικές και οικονομικές δυνατότητες της Χώρας και η ανάγκη για «πιο απλουστευμένες διαδικασίες».
Πρόσφατη μελέτη της Deutsche Bank (Σεπτέμβριος 2010) παρουσιάζει την ποσοστιαία χρήση ηλεκτρονικών ταυτοτήτων σε ορισμένες χώρες της Ε.Ε. Αν εξαιρέσουμε την Εσθονία, πού αριθμεί 1.300.000 κατοίκους, εκ των οποίων χρησιμοποιεί ηλεκτρονική ταυτότητα το 90% και την Ισπανία, όπου το ποσοστό φθάνει στο 40%, στις υπόλοιπες χώρες τα ποσοστά χρηστών είναι πολύ μικρότερα:
Βέλγιο 30%, Σουηδία 28%, Λιθουανία και Πορτογαλία 12 %, Φινλανδία περίπου 5 %, Ιταλία 2%. Η ίδια μελέτη μάς πληροφορεί ότι η χρήση της ηλεκτρονικής ταυτότητας είναι προαιρετική στις περισσότερες χώρες: Αυστρία, Βέλγιο, Φινλανδία, Λιθουανία, Σουηδία, Ιταλία. Γιατί, λοιπόν, στην δική μας Χώρα, την καταταλαιπωρημένη από την ανεύθυνη διασπάθιση και την άγρια καταλήστευση του δημοσίου χρήματος, την ώρα πού πετσοκόβονται οι φτωχοσυντάξεις και ψαλιδίζονται οι πενιχροί μισθοί,πρέπει να επιβληθεί η κάρτα του πολίτη; Σημειωτέον δε ότι αυτό θα στοιχίσει μερικά εκατομμύρια ευρώ. Γιατί τόση σπουδή;
Περί του 666
— Και ένας τελευταίος προβληματισμός: Αφού η κάρτα του πολίτη είναι ένα ηλεκτρονικό αρχείο βασισμένο σε κωδικούς αριθμούς,θά περιέχει βεβαίως γραμμωτό κώδικα (bar–code). Κάποιοι είπαν –κι άλλοι το διέψευσαν– ότι ως βάση του γραμμωτού κώδικα επιλέχθηκε ο αριθμός 666. Είναι το χξστ´, ο αριθμός του ονόματος του αντιχρίστου, κατά την Αποκάλυψη, κεφάλαιο 13. Παρόλο πού από πλευράς της πολιτείας δόθηκε η διαβεβαίωση ότι με κανέναν τρόπο δεν θα περιέχεται αυτός ο αριθμός στην κάρτα, υπάρχουν σοβαρές υποψίες ότι τελικά δεν θα εκπληρωθεί η διαβεβαίωση. Έτσι πολλοί χριστιανοί αντιδρούν στην χρήση της κάρτας, διότι δεν θέλουν να φέρουν τον προκλητικό αυτόν αριθμό. Δεν εί ναι της ώρας να παρουσιάσω τις μαρτυρίες των ερμηνευτών Πατέρων, πού εξηγούν ότι ο αριθμός 666 είναι κοινός αριθμός και σε τίποτε δεν διαφέρει από όλους τους άλλους. Ωστόσο, και μόνο πού ενοχλεί ένα μεγάλο αριθμό πολιτών, δεν θα έπρεπε να συνδεθεί με την κάρτα. Δεν είναι δυνατόν το ηλεκτρονικό σύστημα να λειτουργεί αποκλειστικά και μόνο με το 666!
Δεν έχει καμία σατανική δύναμη ούτε μαγική ενέργεια το 666. Δεν φέρνει γρουσουζιά ούτε γούρι. Παρά ταύτα, όταν η δημοκρατική πολιτεία μας σέβεται ως αντιρρησίες συνειδήσεως τους μάρτυρες του Ιεχωβά, πού αρνούνται να πιάσουν όπλο και φροντίζει να βρίσκει γι᾽ αυτούς εναλλακτικές λύσεις, γιατί να μή ικανοποιήσει και το αίτημα εκείνων, πού για λόγους συνειδήσεως δεν θέλουν τον αριθμό αυτό;
Η απόταξη αστυνομικών από τις τάξεις της ΕΛ.ΑΣ, επειδή αυτοί για λόγους συνειδήσεως αρνήθηκαν να παραλάβουν τις νέες ηλεκτρονικές αστυνομικές ταυτότητες,είναι —τό λιγότερο— άδικη. Ώφειλε προηγουμένως η πολιτεία να τους κατατοπίσει με πειστικά επιχειρήματα ότι η προτεινόμενη ταυτότητα δεν περιέχει αυτά, πού φοβούνται, ή να δώσει κάποια χρονικά περιθώρια, ώστε η Εκκλησία με τους πνευματικούς πατέρες να διαφωτίσει τους ανθρώπους και να μή χάσουν την δουλειά τους. Μήπως η εσπευσμένη απόταξη αποβλέπει στον εκφοβισμό, προκειμένου να καμφθεί κάθε αντίδραση;
Πλήγμα εις τήν ελευθερίαν μας
Από όσα ήδη ανέφερα, φαίνεται ότι η χρήση της κάρτας του πολίτη θα επιφέρει τόσο σοβαρό πλήγμα στην προσωπική ελευθερία και στην ίδια την υπόστασή μας ως ανθρώπων, ώστε δεν θα έπρεπε να γίνει αποδεκτή ακόμη κι αν είχε πάνω της όχι το 666 αλλά π.χ. τον αριθμό του ονόματος του Ιησού Χριστού (888) ή την ευγενέστερη και ιερώτερη παράσταση, π.χ. τον Τίμιο Σταυρό! Μήπως και τα ενεργούμενα σκοτεινών δυνάμεων (μάγισσες κ.λπ.), δεν κάνουν το σημείο του Σταυρού, για να εξαπατούν τους ανυποψίαστους; Πολύ περισσότερο, εννοείται, απορρίπτεται η χρήση της εν λόγω κάρτας, αν αποδειχθεί ότι κρύβει κάτι,τό οποίο υπονομεύει την πίστη μας και προσβάλλει την χριστιανική μας ιδιότητα.
Προς το παρόν είναι βέβαιο ότι απειλεί και προσβάλλει την προσωπική μας ζωή και την ανθρώπινη υπόστασή μας. Αυτό μάς κρατά σε αγωνία και προσευχόμαστε ο Κύριος να δώσει τον φωτισμό του, ώστε να μή επαναπαυόμαστε ούτε να αποπροσανατολιζόμαστε. Με εγρήγορση και ετοιμότητα να διασφαλίσουμε την ελευθερία του ανθρωπίνου προσώπου. Είναι το μέγα αγαθό, πού φύτεψε στην ύπαρξή μας ο Θεός, κατοχύρωσε με την σταυρική του θυσία ο Ιησούς Χριστός και διατηρεί διά μέσου των αιώνων η Εκκλησία του.
Του κ. Στεργίου Ν. Σάκκου, Ομοτ. Καθηγητού Α.Π.Θ.
http://vatopaidi.wordpress.com/
Ακούγονται, ωστόσο και πολλές φωνές αμφισβήτησης και ανησυχίας, πού δεν πρέπει να περάσουν απαρατήρητες. Ο,τιδήποτε έχει σχέση με την κάρτα του πολίτη πρέπει να εξετασθεί διεξοδικά, ψύχραιμα και υπεύθυνα, με επιστημονική ακρίβεια. Και να κοινοποιηθεί επίσημα στον λαό το επιστημονικό πόρισμα, ώστε να γνωρίζουμε πού βαδίζουμε. Στο πόρισμα των ειδι κών επιστημόνων θα στηριχθεί και η Ιεραρχία της Εκκλησίας μας, η οποία έχει την πνευματική ευθύνη του κατά συντριπτική πλειοψηφία ορθοδόξου χριστιανικού λαού της Χώρας μας και ήδη παρακολουθεί το θέμα με άγρυπνο ενδιαφέρον.
Περιμένουμε, λοιπόν, να αποφανθούν οι ειδικοί (τεχνολόγοι επιστήμονες) και να αποφασίσουν οι αρμόδιοι (Ιεραρχία). Ωστόσο, με βάση τα σχετικά δημοσιεύματα και την κοινή λογική, θεωρώ σκόπιμο να διατυπώσω ορισμένες σκέψεις, πού πρέπει σοβαρά να μάς απασχολήσουν, πριν προβούμε σε οποιαδήποτε σχετική ενέργεια.
Βεβαίως, δεν αντιτιθέμεθα στην πρόοδο και στις εφαρμογές της επιστήμης. Ποιός θα αρνηθεί ότι επιβάλλεται να αξιοποιηθεί η σύγχρονη τεχνολογία για την καλύτερη λειτουργία του κρατικού μηχανισμού και την εξυπηρέτηση των πολιτών; Επειδή όμως ζούμε σε χώρα δημοκρατική, και οι πολίτες είναι ελεύθερα λογικά όντα, έχουν κάθε δικαίωμα να ενημερώνονται και να εκφράζουν την γνώμη τους για θέματα, πού τους αφορούν.
Δεν επιτρέπεται, δηλαδή, να μάς επιβληθεί η χρήση της κάρτας χωρίς να γνωρίζουμε τί είναι αυτή,πώς θα λειτουργεί, ποιές συνέπειες θα έχει στην ζωή μας άμεσα και μελλοντικά. Και πρώτα πρώτα, πρέπει να διαχωρίζεται η κοινωνική, νομική,οικονομική, πολιτική και όποια άλλη πλευρά του θέματος από την θεολογική και πνευματική. Δεδομένου ότι βρισκόμαστε ακόμη στο στάδιο του σχεδιασμού, πρέπει πρώτα να μάς κατατοπίσουν οι ειδικοί επιστήμονες. Να μάς εκθέσουν το περιεχόμενο και την λειτουργία της κάρτας του πολίτη, το εύρος της χρήσεώς της στην καθημερινή μας ζωή, καθώς και τις προοπτικές του ηλεκτρονικού συστήματος με την αλματώδη και απρόβλεπτη αναβάθμιση της τεχνολογίας. Να ακούσουμε τις προθέσεις της πολιτείας και τις συνέπειες πού θα έχει η χρήση της κάρτας σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, στο άμεσο και στο απώτερο μέλλον. Έτσι θα αποκαλυφθεί αν είναι ακίνδυνη ή επικίνδυνη. Στην δεύτερη περίπτωση, δεν νομίζω ότι θα υπάρξει κανείς πού θα θελήσει να την δεχθεί, ανεξάρτητα από τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις. Και φάνηκε ήδη αυτό από την «Δημόσια Διαβούλευση για την βέλτιστη αξιοποίηση της Κάρτας Πολίτη», την οποία είχε προκηρύξει το Υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης στα τέλη του περασμένου έτους. Η άποψη των πολιτών ήταν σαφώς αρνητικήκαί απορριπτική σε ποσοστό άνω του 90%.
Προξενεί εντύπωση το γεγονός ότι, χωρίς να γίνει λόγος γι᾽ αυτή την αρνητική θέση του λαού έναντι της κάρτας του πολίτη, προκηρύχθηκε νέα διαβούλευση, η οποία θα διεξάγεται μέχρι 30/1/2011. Τώρα όμως η διαβούλευση τιτλοφορείται «Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση». Δεν αναφέρεται κάν ο όρος «κάρτα του πολίτη». Εύλογα γεννιέται το ερώτημα, πού αποβλέπει αυτή η αποσιώπηση;Μήπως στο να «θολώσει τα νερά»καί να παραπλανηθεί ο λαός, ώστενά μή αντιδράσει στην καθιέρωσητής κάρτας;
Τονίζονται επίσης με έμφαση τα ωφέλη, πού θα φέρει η χρήση τήςκάρτας του πολίτη: Θα καταργήσει την γραφειοκρατία, καθώς σ᾽ αυ την θα ενσωματωθούν ο ΑΦΜ, ο ΑΜΚΑ, ο εκλογικός αριθμός, το διαβατήριο, το δίπλωμα οδήγησης, η κάρτα διέλευσης διοδίων, η κάρτα δημότη κ.ά. Όλες οι υπηρεσίες του Δημοσίου θα διασυνδέονται ηλεκτρονικά με την κάρτα του πολίτη, οπότε ο πολίτης εύκολα θα εξυπηρετείται παντού, ενώ παράλληλα θα περιορισθεί η φοροδιαφυγή, το έγκλημα και κάθε παρανομία.
Οι αρνητικές επιπτώσεις
Καλά και ωραία ακούγονται όλα αυτά. Ωστόσο, δεν πρέπει να αγνοήσουμε και τις αρνητικές επιπτώσεις, πού συνεπάγονται:
— Και πρώτα πρώτα, αποτιμήθηκε υπεύθυνα και οργανωμένα το υπάρχον σύστημα συναλλαγής του πολίτη με την πολιτεία, αφού στη διάθεσή του τίθενται και τα Κέντρα Εξυπηρέτησης των Πολιτών(Κ.Ε.Π.); Τί θα προσθέσει η ηλεκτρονική κάρτα;
— Η χρήση της κάρτας τείνει να καταργήσει το νόμισμα. Αυτό σημαίνει ότι όποιος δεν θα έχει κάρτα, δεν θα μπορεί ούτε να εισπράττει ούτε να πληρώνει. Θα υφίσταται, δηλαδή, οικονομικό αποκλεισμό, με όλα τα συνεπακόλουθα.
— Έπειτα, εάν η κάρτα του πολίτη πρόκειται να αντικαταστήσει την χρησιμοποιούμενη ταυτότητα, οπότε θα περιέχει, όπως λέχθηκε, μόνο τα στοιχεία ταυτότητος, για ποιό λόγο να γίνει η αντικατάσταση; Αν πάλι περιέχονται επιπλέον στοιχεία, ποιός εγγυάται ότι θα είναι μόνο αυτά, πού εξαγγέλλονται και δεν θα «αποθηκεύονται» στην κάρτα και άλλα, ενδεχομένως ευαίσθητα προσωπικά στοιχεία (ιατρικός φάκελος, φορολογική, οικονομική κατάσταση, αγορές κ.λπ.),χωρίς μάλιστα να το γνωρίζει ο κάτοχος της κάρτας; Μιλούμε, δηλαδή, για ολοκληρωτικό ηλεκτρονικό φακέλωμα και πλήρη αποϊεροποίηση της προσωπικής ζω ής. Και να σκεφθεί κανείς ότι πρόσφατα καυχηθήκαμε για την απαλλαγή από τους φακέλους κοινωνικών φρονημάτων, τους οποίους πανηγυρικά έκαψε η πολιτεία!
— Εξάλλου, η ηλεκτρονική διακυβέρνηση, στην οποία παραπέμπειη κάρτα του πολίτη, από ποιά κυβέρνηση θα επιτελείται; Σε ποιους κυβερνήτες μπορούμε να εμπιστευθούμε, όταν η Χώρα μας τελεί υπότόν έλεγχο και την «κατοχή» του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου(ΔΝΤ); Και αφού γίνεται λόγος για παγκόσμια ηλεκτρονική διακυβέρνηση, ποιοί είναι οι ηγέτες, οι οποίοι θα διαχειρίζονται τα ευαίσθητα προσωπικά μας δεδομένα, πού θα περιέχονται στην κάρτα; Και ποιος μάς διαβεβαιώνει για τα πραγματικά φιλάνθρωπα και φιλόχριστα αισθήματα αυτών των ηγετών;
— Λέγεται, επίσης, ότι για να ασφαλίσουμε την κάρτα και να μη την χάνουμε, πρόκειται στο μέλλον να εμφυτεύεται στο χέρι ή στο μέτωπο του κατόχου, πράγμα πού φαίνεται να παραπέμπει στο Απ. 13,16–17. Στην περίπτωση αυτή και με τις δυνατότητες, πού εξασφαλίζει η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας, θα είναι δυνατή η επίδραση στις πεποιθήσεις, στις προτιμήσεις,στίς συνήθειές μας, στην ίδια την προσωπικότητά μας. Μπαίνουμε, δηλαδή, σε μία αφόρητη ηλεκτρονική δικτατορία.
— Και μήπως μόνον οι αρμόδιοι κρατικοί υπάλληλοι θα έχουν πρόσβαση στην κάρτα του πολίτη; Είναι γνωστός ο σάλος για τους λεγομένους «χάκερς», διαφόρους τεχνολόγους, οι οποίοι ερασιτεχνικά ή επαγγελματικά «σπάζουν» τους ηλεκτρονικούς κωδικούς και αποκτούν πρόσβαση σε ξένα αρχεία.Ποιά ασφάλεια θα έχει έναντι αυτών η περιβόητη κάρτα; Ποιόςεγγυάται ότι κάποιοι «χάκερς» δεν θα επιχειρήσουν και δεν θα κατορθώσουν να «μπούνε» στην κάρτα, να γνωρίσουν ή και να αλλοιώσουν το περιεχόμενό της; Συνέβη ήδη κάτι τέτοιο στην Γερμανία και μάλιστα μπροστά στα μάτια των έκπληκτων τηλεθεατών. Γι΄ αυτό ο Πρόεδρος της εκεί Μυστικής Αστυνομίας κατηγόρησε τους πολιτικούς ότι η τεχνική, με την οποία σχεδίασαν τις νέες ταυτότητες είναι παιχνιδάκι για τους “ειδικούς”, προκειμένου να αντλήσουν όποια στοιχεία θέλουν και να τα χρησι- μοποιήσουν ανάλογα!… Η ίδια η αστυνομία προειδοποιεί τους Γερμανούς πολίτες ότι το νέο δημόσιο ντοκουμέντο (ταυτότητα) εύκολα μπορεί να γίνει παιχνίδι στα χέρια των κακοποιών και συστήνει: «Μακριά τα χέρια σας από τις νέες ταυτότητες»!
Εις την Αγγλίαν και Ρουμανίαν
— Η ίδια επιφυλακτικότητα εκδηλώνεται και σε άλλες χώρες τήςΕυρωπαϊκής Ένωσης, η οποία —σημειωτέον— δεν απαίτησε την επιβολή της κάρτας του πολίτη. Η Κυβέρνηση της Μ. Βρετανίας, π.χ., απαντώντας στην απαίτηση των πολιτών —είχαν συγκεντρώσει 10.000 υπογραφές— αναγκάστηκε να αναστείλει την επιβολή της αντίστοιχης κάρτας του πολίτη και να αποσύρει το σχετικό Νομοσχέδιο. Θα έπρεπε,εξάλλου, για μία δεκαετία να ξοδέψουν 835 εκατομμύρια λίρες, ποσό υπέρογκο για την οικονομική κρίση των ημερών μας.
— Αλλά και η Ρουμανική Κυβέρνηση αποφάσισε να αναβάλει «επ’αόριστον» την εισαγωγή της ηλεκτρονικής ταυτότητας, της οποίας η έκδοση είχε σχεδιαστεί αρχικά για τον Ιανουάριο του 2003 και μετά από συνεχείς αναβολές (2006,2009), επρόκειτο να αρχίσει με την είσοδο στο 2011. Αιτία της νέας αναβολής, οι περιορισμένες τεχνικές και οικονομικές δυνατότητες της Χώρας και η ανάγκη για «πιο απλουστευμένες διαδικασίες».
Πρόσφατη μελέτη της Deutsche Bank (Σεπτέμβριος 2010) παρουσιάζει την ποσοστιαία χρήση ηλεκτρονικών ταυτοτήτων σε ορισμένες χώρες της Ε.Ε. Αν εξαιρέσουμε την Εσθονία, πού αριθμεί 1.300.000 κατοίκους, εκ των οποίων χρησιμοποιεί ηλεκτρονική ταυτότητα το 90% και την Ισπανία, όπου το ποσοστό φθάνει στο 40%, στις υπόλοιπες χώρες τα ποσοστά χρηστών είναι πολύ μικρότερα:
Βέλγιο 30%, Σουηδία 28%, Λιθουανία και Πορτογαλία 12 %, Φινλανδία περίπου 5 %, Ιταλία 2%. Η ίδια μελέτη μάς πληροφορεί ότι η χρήση της ηλεκτρονικής ταυτότητας είναι προαιρετική στις περισσότερες χώρες: Αυστρία, Βέλγιο, Φινλανδία, Λιθουανία, Σουηδία, Ιταλία. Γιατί, λοιπόν, στην δική μας Χώρα, την καταταλαιπωρημένη από την ανεύθυνη διασπάθιση και την άγρια καταλήστευση του δημοσίου χρήματος, την ώρα πού πετσοκόβονται οι φτωχοσυντάξεις και ψαλιδίζονται οι πενιχροί μισθοί,πρέπει να επιβληθεί η κάρτα του πολίτη; Σημειωτέον δε ότι αυτό θα στοιχίσει μερικά εκατομμύρια ευρώ. Γιατί τόση σπουδή;
Περί του 666
— Και ένας τελευταίος προβληματισμός: Αφού η κάρτα του πολίτη είναι ένα ηλεκτρονικό αρχείο βασισμένο σε κωδικούς αριθμούς,θά περιέχει βεβαίως γραμμωτό κώδικα (bar–code). Κάποιοι είπαν –κι άλλοι το διέψευσαν– ότι ως βάση του γραμμωτού κώδικα επιλέχθηκε ο αριθμός 666. Είναι το χξστ´, ο αριθμός του ονόματος του αντιχρίστου, κατά την Αποκάλυψη, κεφάλαιο 13. Παρόλο πού από πλευράς της πολιτείας δόθηκε η διαβεβαίωση ότι με κανέναν τρόπο δεν θα περιέχεται αυτός ο αριθμός στην κάρτα, υπάρχουν σοβαρές υποψίες ότι τελικά δεν θα εκπληρωθεί η διαβεβαίωση. Έτσι πολλοί χριστιανοί αντιδρούν στην χρήση της κάρτας, διότι δεν θέλουν να φέρουν τον προκλητικό αυτόν αριθμό. Δεν εί ναι της ώρας να παρουσιάσω τις μαρτυρίες των ερμηνευτών Πατέρων, πού εξηγούν ότι ο αριθμός 666 είναι κοινός αριθμός και σε τίποτε δεν διαφέρει από όλους τους άλλους. Ωστόσο, και μόνο πού ενοχλεί ένα μεγάλο αριθμό πολιτών, δεν θα έπρεπε να συνδεθεί με την κάρτα. Δεν είναι δυνατόν το ηλεκτρονικό σύστημα να λειτουργεί αποκλειστικά και μόνο με το 666!
Δεν έχει καμία σατανική δύναμη ούτε μαγική ενέργεια το 666. Δεν φέρνει γρουσουζιά ούτε γούρι. Παρά ταύτα, όταν η δημοκρατική πολιτεία μας σέβεται ως αντιρρησίες συνειδήσεως τους μάρτυρες του Ιεχωβά, πού αρνούνται να πιάσουν όπλο και φροντίζει να βρίσκει γι᾽ αυτούς εναλλακτικές λύσεις, γιατί να μή ικανοποιήσει και το αίτημα εκείνων, πού για λόγους συνειδήσεως δεν θέλουν τον αριθμό αυτό;
Η απόταξη αστυνομικών από τις τάξεις της ΕΛ.ΑΣ, επειδή αυτοί για λόγους συνειδήσεως αρνήθηκαν να παραλάβουν τις νέες ηλεκτρονικές αστυνομικές ταυτότητες,είναι —τό λιγότερο— άδικη. Ώφειλε προηγουμένως η πολιτεία να τους κατατοπίσει με πειστικά επιχειρήματα ότι η προτεινόμενη ταυτότητα δεν περιέχει αυτά, πού φοβούνται, ή να δώσει κάποια χρονικά περιθώρια, ώστε η Εκκλησία με τους πνευματικούς πατέρες να διαφωτίσει τους ανθρώπους και να μή χάσουν την δουλειά τους. Μήπως η εσπευσμένη απόταξη αποβλέπει στον εκφοβισμό, προκειμένου να καμφθεί κάθε αντίδραση;
Πλήγμα εις τήν ελευθερίαν μας
Από όσα ήδη ανέφερα, φαίνεται ότι η χρήση της κάρτας του πολίτη θα επιφέρει τόσο σοβαρό πλήγμα στην προσωπική ελευθερία και στην ίδια την υπόστασή μας ως ανθρώπων, ώστε δεν θα έπρεπε να γίνει αποδεκτή ακόμη κι αν είχε πάνω της όχι το 666 αλλά π.χ. τον αριθμό του ονόματος του Ιησού Χριστού (888) ή την ευγενέστερη και ιερώτερη παράσταση, π.χ. τον Τίμιο Σταυρό! Μήπως και τα ενεργούμενα σκοτεινών δυνάμεων (μάγισσες κ.λπ.), δεν κάνουν το σημείο του Σταυρού, για να εξαπατούν τους ανυποψίαστους; Πολύ περισσότερο, εννοείται, απορρίπτεται η χρήση της εν λόγω κάρτας, αν αποδειχθεί ότι κρύβει κάτι,τό οποίο υπονομεύει την πίστη μας και προσβάλλει την χριστιανική μας ιδιότητα.
Προς το παρόν είναι βέβαιο ότι απειλεί και προσβάλλει την προσωπική μας ζωή και την ανθρώπινη υπόστασή μας. Αυτό μάς κρατά σε αγωνία και προσευχόμαστε ο Κύριος να δώσει τον φωτισμό του, ώστε να μή επαναπαυόμαστε ούτε να αποπροσανατολιζόμαστε. Με εγρήγορση και ετοιμότητα να διασφαλίσουμε την ελευθερία του ανθρωπίνου προσώπου. Είναι το μέγα αγαθό, πού φύτεψε στην ύπαρξή μας ο Θεός, κατοχύρωσε με την σταυρική του θυσία ο Ιησούς Χριστός και διατηρεί διά μέσου των αιώνων η Εκκλησία του.
Του κ. Στεργίου Ν. Σάκκου, Ομοτ. Καθηγητού Α.Π.Θ.
http://vatopaidi.wordpress.com/