Οι λεγόμενοι "ανώτεροι κριτικοί" τής Αγίας Γραφής, αμφισβητούν την αξιοπιστία της σε κάθε βήμα. Όμως χρόνο με το χρόνο, συσσωρεύονται οι αποδείξεις τής πλάνης τους, καθώς η αξιοπιστία τής Αγίας Γραφής τραντάζει συνθέμελα την απιστία τους.
Το 1979 ανακαλύφθηκαν στο εσωτερικό ενός αρχαίου τάφου στην τοποθεσία Κετέφ Χινόμ, δυτικά της παλιάς πόλης τής Ιερουσαλήμ, δύο μικρές ασημένιες εγχάρακτες ταινίες τυλιγμένες έτσι ώστε να σχηματίζουν κύλινδρο. Μπορείτε να τη δείτε στην παρακάτω εικόνα:
Με δυσκολία οι αρχαιολόγοι κατάφεραν να τη διαβάσουν και αυτό που διάβασαν τους ενθουσίασε. Ήταν οι στίχοι 6/ς΄: 24 - 26 των Αριθμών, του πέμπτου βιβλίου της Αγίας Γραφής: «Ευλογήσαι σε Kύριος και φυλάξαι σε επιφάναι Kύριος το πρόσωπον αυτού επί σε και ελεήσαι σε επάραι Κύριος το πρόσωπον αυτού και δώη σοι ειρήνην».
Ο αρχαιολόγoς Γκαμπριέλ Μπαρκάι του ισραηλινού πανεπιστημίου του Μπαρ Ιλάν, ο οποίος έκανε την ανακάλυψη, αποφάνθηκε ότι οι ταινίες είχαν κατασκευαστεί κατά τον ύστερο έβδομο ή πρώιμο έκτο προ Χριστού αιώνα. Εάν αυτό ίσχυε, τότε είχε μόλις ανακαλύψει την αρχαιότερη παραπομπή σε κείμενα τής Αγίας Γραφής.
Η προσευχή που είναι χαραγμένη στις δύο ταινίες δεν αφήνει πλέον καμιά αμφιβολία στους αρχαιολόγους: οι δύο ταινίες ήταν φυλακτά για να προφυλάσσουν τον κάτοχό τους από το κακό. Οι ερευνητές τόνισαν ότι οι αρχαϊκές Εβραϊκές επιγραφές είναι σπάνιες και ότι η επιβεβαίωση τής αυθεντικότητας και τής χρονολογίας κατασκευής των ταινιών, μας βοηθούν σημαντικά να κατανοήσουμε τη θρησκευτική ιστορία του αρχαίου βασιλείου του Ισραήλ.
Σύμφωνα με μερικούς ερευνητές, τα πέντε πρώτα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης γράφτηκαν κατά την περίοδο τής Εβραϊκής εξορίας στη Βαβυλώνα, ενώ σύμφωνα με κάποιους άλλους, από τους ηγεμόνες των Ιουδαίων στον ύστερο τέταρτο προ Χριστού αιώνα με σκοπό να νομιμοποιήσουν τα δικαιώματα τής δυναστείας. Ο δρ Πίταρντ πιστεύει ότι η νέα ανάλυση των ταινιών αδυνατίζει την τελευταία άποψη, καθώς σύμφωνα με την έρευνα το κείμενο μοιάζει πολύ περισσότερο με τα βιβλικά κείμενα απ' ό,τι είχε εκτιμηθεί στην αρχή. Με την άποψη αυτή συμφωνεί και ο δρ ΜακΚάρτερ του Πανεπιστημίου του John Hopkins, ειδικός σε αρχαίες σημιτικές επιγραφές, σύμφωνα με τον οποίο η επιγραφή είναι γραμμένη σε αρχαίο εβραϊκό στυλ.
Για τους Χριστιανούς, το θέμα είναι ξεκάθαρο, και δεν εκπλήσσονται από τις ανακαλύψεις που βλέπουν κάθε τόσο το φως. Αυτοί που εκπλήσσονται και διαψεύδονται, είναι όσοι θέλουν να αμφισβητούν το Θεόπνευστο κείμενο, για να στηρίξουν την απιστία τους.
Το 1979 ανακαλύφθηκαν στο εσωτερικό ενός αρχαίου τάφου στην τοποθεσία Κετέφ Χινόμ, δυτικά της παλιάς πόλης τής Ιερουσαλήμ, δύο μικρές ασημένιες εγχάρακτες ταινίες τυλιγμένες έτσι ώστε να σχηματίζουν κύλινδρο. Μπορείτε να τη δείτε στην παρακάτω εικόνα:
Με δυσκολία οι αρχαιολόγοι κατάφεραν να τη διαβάσουν και αυτό που διάβασαν τους ενθουσίασε. Ήταν οι στίχοι 6/ς΄: 24 - 26 των Αριθμών, του πέμπτου βιβλίου της Αγίας Γραφής: «Ευλογήσαι σε Kύριος και φυλάξαι σε επιφάναι Kύριος το πρόσωπον αυτού επί σε και ελεήσαι σε επάραι Κύριος το πρόσωπον αυτού και δώη σοι ειρήνην».
Ο αρχαιολόγoς Γκαμπριέλ Μπαρκάι του ισραηλινού πανεπιστημίου του Μπαρ Ιλάν, ο οποίος έκανε την ανακάλυψη, αποφάνθηκε ότι οι ταινίες είχαν κατασκευαστεί κατά τον ύστερο έβδομο ή πρώιμο έκτο προ Χριστού αιώνα. Εάν αυτό ίσχυε, τότε είχε μόλις ανακαλύψει την αρχαιότερη παραπομπή σε κείμενα τής Αγίας Γραφής.
Αποκατάσταση κειμένου
Ωστόσο, αρκετοί άλλοι αρχαιολόγοι διαφώνησαν και τοποθέτησαν χρονολογικά την κατασκευή των δύο ταινιών στον τρίτο ή δεύτερο προ Χριστού αιώνα. Το ζήτημα συνέχισε να διχάζει την αρχαιολογική κοινότητα για αρκετά χρόνια, καθώς η κακή κατάσταση στην οποία βρέθηκαν οι δύο ταινίες, οξειδωμένες και κατατμημένες, δεν επέτρεπε την ασφαλή χρονολόγησή τους. Πρόσφατα, ερευνητές του University of Southern California επανεξέτασαν τις ταινίες, χρησιμοποιώντας νέες προηγμένες φωτογραφικές τεχνικές, όπως και τεχνικές απεικόνισης σε υπολογιστή και κατόρθωσαν να αποκαταστήσουν πλήρως το χαραγμένο κείμενο. Σε αναφορά που δημοσιεύτηκε αυτό τον μήνα οι ερευνητές του πανεπιστημίου γράφουν ότι η νέα μελέτη του αποκατεστημένου κειμένου, τους οδήγησε στο ασφαλές συμπέρασμα πως πράγματι οι ταινίες χρονολογούνται από την περίοδο πριν από την καταστροφή τής Ιερουσαλήμ από τον Ναβουχοδονόσορα, το 587 π.Χ. Συνεπώς, η επιγραφή στις ταινίες είναι πράγματι η αρχαιότερη παραπομπή σε κείμενα τής Αγίας Γραφής.Η προσευχή που είναι χαραγμένη στις δύο ταινίες δεν αφήνει πλέον καμιά αμφιβολία στους αρχαιολόγους: οι δύο ταινίες ήταν φυλακτά για να προφυλάσσουν τον κάτοχό τους από το κακό. Οι ερευνητές τόνισαν ότι οι αρχαϊκές Εβραϊκές επιγραφές είναι σπάνιες και ότι η επιβεβαίωση τής αυθεντικότητας και τής χρονολογίας κατασκευής των ταινιών, μας βοηθούν σημαντικά να κατανοήσουμε τη θρησκευτική ιστορία του αρχαίου βασιλείου του Ισραήλ.
Σύμφωνα με μερικούς ερευνητές, τα πέντε πρώτα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης γράφτηκαν κατά την περίοδο τής Εβραϊκής εξορίας στη Βαβυλώνα, ενώ σύμφωνα με κάποιους άλλους, από τους ηγεμόνες των Ιουδαίων στον ύστερο τέταρτο προ Χριστού αιώνα με σκοπό να νομιμοποιήσουν τα δικαιώματα τής δυναστείας. Ο δρ Πίταρντ πιστεύει ότι η νέα ανάλυση των ταινιών αδυνατίζει την τελευταία άποψη, καθώς σύμφωνα με την έρευνα το κείμενο μοιάζει πολύ περισσότερο με τα βιβλικά κείμενα απ' ό,τι είχε εκτιμηθεί στην αρχή. Με την άποψη αυτή συμφωνεί και ο δρ ΜακΚάρτερ του Πανεπιστημίου του John Hopkins, ειδικός σε αρχαίες σημιτικές επιγραφές, σύμφωνα με τον οποίο η επιγραφή είναι γραμμένη σε αρχαίο εβραϊκό στυλ.
Για τους Χριστιανούς, το θέμα είναι ξεκάθαρο, και δεν εκπλήσσονται από τις ανακαλύψεις που βλέπουν κάθε τόσο το φως. Αυτοί που εκπλήσσονται και διαψεύδονται, είναι όσοι θέλουν να αμφισβητούν το Θεόπνευστο κείμενο, για να στηρίξουν την απιστία τους.